Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Stryptag och pussar

17/06 19:43
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Den engelska sensationsblaskan Mirror har publicerat bilder från ett gräl mellan den kända TV-kockan Nigella Lawson, 53, och hennes make, den förmögne konsthandlaren Charles Saatchi, 70. Bilderna ska ha startat en intensiv debatt i England. Många ska ha chockats över att bilder togs och att personer blev ögonvittnen utan att ingripa eller ringa polis.

Kvällen började med middag på en lyxig restaurang i London. Men efter middagen började makarna gräla med varandra. Charles Saatchi ska först ha gått till verbalt angrepp mot sin hustru, varpå han vid fyra tillfällen ska ha tagit strypgrepp på henne. Chockade restaurangbesökare följde tumultet mellan makarna.

– Det var fullständigt chockerande att bevittna. Det finns ingen tvekan om att hon var rädd. Det var verkligen fruktansvärt. Hon grät och torkade sina tårar hela tiden, säger ett ögonvittne till The Mirror.

Nigella Lawson uppges ha försökt lugna ner sin make genom att smeka hans hand och ge honom en puss på kinden.

– Det var väldigt märkligt med pussen. Han var skräckinjagande och hotfull, men ändå pussade hon honom. Hon såg ut att älska honom vilket uppenbarligen inte kunde hindra honom från att vara våldsam, säger ett vittne.

Charles Saatchi stormade sedan ut från restaurangen för att vänta i parets bil. Nigella Lawson sågs sitta gråtande kvar vid sitt bord innan hon gjorde sin man sällskap i bilen. Trots att restaurangen kryllade av gäster var det ingen som ingrep.

På söndagen lämnade Saatchi parets hem i Chelsea. Då hade ett pressuppbåd samlats vid bostaden. En och en halv timme senare kom Nigellas 17-årige son ut med en resväska och hoppade in i en väntande taxi. En kort stund senare kom även Nigella Lawson ut och klev in i samma bil. Nigella Lawson och Charles Saatchi har varit gifta i nio år. Polisen uppmärksammade händelsen på söndagen efter att ha tagit del av bilder i media. De har inte mottagit någon polisanmälan.

– Förhör kommer att hållas för att slå fast vad som har hänt, säger polisens presstalesman.

Det ska bli spännande att se upplösningen på detta drama, för med all sannolikhet följer en fortsättning. Själv vill jag veta varför Charles Saatchi petar näsan på Nigella Lawson. Och varför hon inte verkar ha något emot det. Klämde han en pormask? På en restaurant! Gjorde det ont? I vart fall håller hon för näsan när hon går gråtande lämnar matstället.

Nu uttalar sig Charles Saatchi om grälet. Han beskriver det som "lekfullt gnabb", och hävdar att paret var sams redan innan de hunnit hem. De har varit gifta i nio år.

– Vi hade en intensiv diskussion om barnen och jag höll om Nigellas hals upprepade gånger samtidigt som jag försökte understryka min poäng. Bilderna är fruktansvärda men ger ett långt mer drastiskt och våldsamt intryck än vad som hände. Nigella grät för att vi båda hatar att bråka, inte för att hon var skadad.
Rubrik Medlem Läst av Postat

Stryptag och pussar

Public Service 1766 17/06 19:43

Stryptag och näspetning

Anonym användare 501 18/06 09:45

Jag tror att

Public Service 553 18/06 12:47

Nigella Lawson vill skiljas

Public Service 546 25/06 10:45

Charles Saatchi "fiskade snor"

Public Service 601 25/06 23:44

Vad är det med TV-kockar?

Public Service 771 29/06 00:59

Att rida ut en storm

Public Service 542 11/07 00:17

Det där får mig onekligen

Anonym användare 548 11/07 12:05

Retarded Running Horse?

Public Service 563 11/07 14:06

Re: Retarded Running Horse?

Anonym användare 571 11/07 18:13

Villkorligt fängelse för ponnyslakt

Public Service 483 15/10 17:53

Barn och pengar

Public Service 482 01/07 20:57

Nigella Lawson en knarkare?

Public Service 716 27/11 00:26

Poor Nigella and Saatchi

Public Service 632 04/12 22:18

Nigellas assistenter frikända

Public Service 624 20/12 20:35

Nigella Lawson nekas inresa till USA

Public Service 732 03/04 14:36

Bakom Tina Nordströms glada mask

Public Service 377 16/06 21:02

Re: Bakom Tina Nordströms glada mask

Anonym användare 510 16/06 21:19

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 30
Web Analytics