Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Gökaträffar på Hökafältet, Laholm

23/08 21:26
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Mellbystrands nakenbad besöks varje år av ett stort antal naturister och nudister, men stranden är sedan länge även en mötesplats för offentligt sex. Tidigare kunde de olika schatteringarna av nakenbadare samsas på strandremsan utan problem, men i augusti började klagomål ramla in till den kommunala förvaltningen över att ”sexandet” gått för långt, med raggande människor, onanerande män och högljudda sexdiskussioner.

Jonas Bengtsson driver ett nätverk för ”sexuellt nyfikna” med närmare 1,000 medlemmar och har tagit strid för de intima mötena i strandområdet.

– Vi är glada människor som träffas, har trevligt och umgås. Skillnaden är bara att om lusten faller på så gör vi något åt det. På sommarhalvåret när det är sol och bad som gäller blir stranden en naturlig mötesplats. Problemen på Mellbystrand beror på ”nya och ovana” besökare som inte har vett att dra sig undan till skogsbrynet - samt de nakenbadare som jag kallar ”surikater”. Så fort det sker någon aktivitet så samlas de här herrarna i en klunga, ställer sig att titta och smårunka. Och just på Mellbystrand är det rätt så många av de här surikaterna. För att minimera risken för att ”de sexuellt nyfikna” ska störa någon kunde kommunen dela upp nakenbadet i två zoner. I söder ett område med sexförbud och i norr en barnförbjuden ”vuxenstrand”. Där kunde den här vuxna världen vara och där skulle det vara tydligt informerat att ingen annan har där att göra. Då skulle ingen bli kränkt och alla skulle få plats och trivas, säger Jonas Bengtsson.

Kommunalrådet Elisabet Babic var inledningsvis positiv, men nu backar hon:

– Det var ingen dum idé när den kom men när jag förstod vad de tolkade in i vuxenstrand så var det inte en så bra idé längre. För jag är absolut inte för en sexstrand. I stället är det upp till Jonas Bengtsson och hans gäng att ta sitt ansvar och sköta sig. Man vill inte se sådant på stranden, säger Elisabet Babic.

Jonas Bengtsson värjer sig:

– Jag kan inte vara vaktmästare och kolla vad alla besökare gör och inte gör på stranden. Och alla är inte med i mitt nätverk. Det finns många kanaler och kontaktsajter som samlas där. Den här gruppen är stor och kommer alltid att vara stor, särskilt på norra Mellbystrand där det alltid har varit så här. Men trots bråket vill jag finna en lösning tillsammans med Elisabet Babic. Hon är välkommen till stranden för ett möte redan nu på måndag. Hon har mitt nummer. För om vi inte får en fristad så kommer vi att ha precis samma diskussioner nästa sommar igen.

[hallandsposten.se]
Rubrik Medlem Läst av Postat

Sexism i Bovallstrand, Bohuslän

Public Service 2784 20/05 21:01

Topless tjejer leker med badboll

Public Service 1342 21/05 00:03

Hahaha!

Anonym användare 626 21/05 10:08

Ja, spooky!

Public Service 590 21/05 10:21

Badjävlarna

Anonym användare 756 21/05 10:46

Jag vill att

Public Service 616 21/05 10:52

Herregud!

Anonym användare 629 21/05 11:59

Jaaaaaaaaaaa!

Public Service 704 21/05 12:27

Sexträffar på Truvebadet

Public Service 1223 12/08 21:17

Gökaträffar på Hökafältet, Laholm

Public Service 1039 23/08 21:26

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 20
Web Analytics