Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Vulvan blottas i Skanör

21/04 14:30
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

På söndag är det sista chansen att se Sofia von Schwerins utställning ”IN TO ME YOU SEE” om det kvinnliga könet på Wadström Tönnheim Gallery i Skanör. Utställningen bygger på ett samtal Sofia von Schwerin haft med en vän som inte förstår ordet intimitet. Utställningen handlar också om spelet som uppstår i en kvinnas möte med en man.

– Mitt konstnärliga skapande handlar om förhållandet till kroppen och de olika stadierna av fysisk och mental utveckling av kvinnlighet. Det är den tunna linjen mellan njutning och smärta, attraktion och avsmak, hur detta avslöjas genom kroppen som härigenom blottläger det privata och intima.

– Jag kommer att berätta om min utställning och om hur jag tänkt. Det blir en upptäcktsfärd genom kvinnokroppen och om hur vi ser på den. Jag är uppvuxen med att intimitet har med sex att göra – men det har det inte. Intimitet betyder ju att jag släpper in någon i mitt liv – säger ”det här är jag”. Jag utgår också från min egen uppväxt, hur man tystar ner och inte pratar om den nakna kroppen. Man pratar inte om vulvan, det kvinnliga könet, säger Sofia von Schwerin.

Evenemanget börjar klockan två på söndag. Ingen föranmälan krävs. Fri entré.

Med tanke på Yasri Khan (MP) tycker jag att alla islamister med beröringsskräck skulle tvingas se utställningen. Faktiskt!

Rubrik Medlem Läst av Postat

Vulvan blottas i Skanör

Public Service 702 21/04 14:30

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 21
Web Analytics