Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Verkligheten bakom Instagram

03/11 15:58
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Nästan 700,000 personer följer den 18-åriga australienska modellen Essena O´Neill fantastiska liv på Instagram, ett liv som tycks bestå av resor, vackra kläder, intressanta människor, yoga på stranden och häftiga fester – men bakom fasaden döljer sig något annat, avslöjar hon i ett uppmärksammat Youtube-klipp.

– Utan att jag märkt det har jag ägnat större delen av min tonårstid åt att vara beroende av sociala medier. All min tid har gått åt till att bli accepterad i sociala medier och åt mitt utseende. Men sociala medier är inte på riktigt. Jag är tjejen som ”hade allt”, men som vill berätta att ”ha allt” på sociala medier betyder ingenting i det verkliga livet. Allt jag gjorde var arrangerat och tillfixat för att få fler likes. Allt jag gjorde, gjorde jag för att få visningar, likes och följare.

Hon berättar hur hon brukade tillbringa timmar bara för att få några bra bilder till Instagram. I slutet av videoklippet säger Essena att hon nu vill starta någon form av rörelse för att få unga att förstå att det som händer på Instagram inte är på riktigt. Och rädda andra från att bli beroende.

Jag känner en unken doft av Paradise Hotel och Rebecka Stella. Stackars låtsasmänniskor som lever i en fakebubbla.
Rubrik Medlem Läst av Postat

Verkligheten bakom Instagram

Public Service 602 03/11 15:58

Re: Verkligheten bakom Instagram

Anonym användare 358 04/11 09:30

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 27
Web Analytics