Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Apple Maps – iPhone5

22/09 07:12
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

I iPhone och iPad uppgraderas operativsystemet till iOS 6, med över 200 nya funktioner, bland annat kartsystemet Apple Maps. Men de som köpt iPhone 5 märker snart att det finns en lång rad fåniga missar i Apples nya karttjänst.

Det blir bland annat svårt att hitta i Göteborg, för staden finns nämligen inte i systemet. Det gör inte Landskrona, Öckerö eller Jönköpings flygplats heller. Och vandrarhemsbåten af Chapman som ligger förtöjd vid en kaj i centrala Stockholm ser ut att ha sjunkit, medan Sundsvall svävar högt uppe bland molnen. Men det är inte bara vi svenskar som är besvikna – Berlin ligger på Sydpolen, och Odense, Danmarks tredje största stad, saknas på kartan, liksom London och det världsberömda operahuset i Sydney.

Så räkna med att Apple Maps inte fungerar. Orten Vara har t ex hamnat 6 kilometer fel och på fel sida av E20:

– Skulle idag åka från Borås till Vara och appen visade helt fel. Helt plötsligt stod det höger men vägskylten visade vänster. Jag litade på vägskylten, skriver en besviken man i ett mejl till SVT Nyheter.

Apple är medvetna om att det finns stora brister i Apple Maps, och man försvarar sig med på att kartfunktionen är en väldigt ny produkt, till skillnad från Google Maps, som har funnits och utvecklats i sju år. Apple söker nu produktutvecklare för att förbättra Apple Maps:

– Apple Maps är en molnbaserad lösning och ju fler som använder den, desto bättre kommer den att bli. Vi uppskattar all respons och arbetar för fullt med att göra tjänsten bättre. När vi lanserade den här tjänsten visste vi att det är ett stort initiativ och vi har precis börjat, säger Apples talesperson Trudy Miller enligt Wall Street Journals teknikblogg AllThingsD.

Rubrik Medlem Läst av Postat

Iphone5 – Bättre och större

Public Service 1357 12/09 22:48

Iphone5 – Fakevideo

Public Service 564 21/09 17:18

Det var inte den

Anonym användare 546 21/09 17:21

IPhone5 - Fake #2

Public Service 552 21/09 17:26

Just

Anonym användare 472 21/09 17:29

Re: Just

Public Service 523 21/09 17:29

Jag vet att jag är naiv ibland

Anonym användare 505 21/09 17:30

Re: Jag vet att jag är naiv ibland

Public Service 519 21/09 17:31

Fråga Kattis

Anonym användare 527 21/09 17:33

Man kan inte lura dig

Public Service 550 21/09 18:22

Apple Maps – iPhone5

Public Service 832 22/09 07:12

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 12
Web Analytics