Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Erik Johansson på Fotografiska

25/02 15:17
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Erik Johansson presenterar 25 laddade och gåtfulla verk i utställningen ”Imagine: Created Reality” på Fotografiska den 26 februari till 10 april, och ger samtidigt ut en fotobok med samma namn. Han är inspirerad av bland annat Salvador Dalí, Rene Magritte och M.C. Escher samt Elsa Beskow och Sven Nordqvist.

”Photoshop är ett verktyg som förändrat den fotografiska arenan och skapat helt nya möjligheter för det konstnärliga uttrycket”, står det i Fotografiskas pressmeddelande.

– Jag brinner för att inspirera andra att våga leva ut sina fantasier och skapa något som inspirerar till att utmana ingångna tankebanor. Det är en ynnest att få ta del av vad andra läser in i bilderna och deras tankar och känslor förvånar mig ständigt. Verkligheten jag skapar finns, men i annan skala och det har blivit mitt livsuppdrag att skapa dessa världar. Det låter enkelt, men en färdig bild kan bestå av upp till 150 lager. Och resultatet blir aldrig lyckat om grundmaterialet är fotograferat på fel sätt, säger Erik Johansson i en intervju i Kamera & Bild.

[www.svd.se]
Rubrik Medlem Läst av Postat

Erik Johansson på Fotografiska

Public Service 692 25/02 15:17

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 23
Web Analytics