Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Om fittpanik och underbara underliv

16/01 08:52
2 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Jag läser inte Veckorevyn, där Hannah Arnhög är kolumnist och sexrådgivare, men råkade idag få se hennes debattartikel "Våra underliv är underbara" i Expressen.

Hannah Arnhög hävdar att skönhetshetsen kring kvinnors underliv nu är värre än någonsin, och att 17 procent, nästan var femte tjej, skäms eller mår så dåligt på grund av sina underliv att de inte vågar duscha på gymmet eller ha bikini på stranden, och faktiskt avstår från att ha sex. Det kan gälla allt från inre blygdläppar som hänger utanför, eller färgen på blygdläpparna, eller bara att blygdläpparna upplevs som "äckliga". Kvinnor får helt enkelt fittkomplex och fittpanik.

Hannah Arnhög ställer sedan några retoriska frågor:

– "Hur har denna makalösa mackapär vi har mellan benen kunnat bli från en oas av möjligheter till en oas av ångest?"

– "Vad är en snygg fitta?"

Hennes svar är att alla fittor är snygga fittor, och exemplifierar genom att referera till Veckorevyn 7/09 där 25 bilder på "oretuscherade och alldeles nakna riktiga muttor" publicerades. Sluta noja, våra underliv är underbara, säger hon.

Vill man se fler "underbara underliv" så kan man klicka på "En jävla massa fittor!"

Jag är man, och tillåter mig att ha synpunkter på saken. Det är min rätt som sexuell varelse, och jag tar mig den rätten!

För det första – uppfattningen om vad som är skönhet är individuell. Jag tycker inte att alla kvinnor är vackra. Jag kan till och med tycka att en del av dem är fula, även om alla kvinnor äger åtminstone någonting av skönhet, det är ju kvinnans privilegium. Men ärligt talat... de där bilderna visar inga vackra muttor. De är till och med avtändande! Sorry!

För det andra – jag älskar bara en enda kvinna, men i gengäld anser jag (helt opartiskt) att allt som är en del av hennes väsen är vackert. Faktiskt gudomligt vackert. Hon är en personifikation av skönheten. Hon är skapelsens krona. Ja, sanningen är att hon är det vackraste i hela universum. Allt med henne är alltså skönhet, från hjässan till fotsulorna, och från huden in i själen. Behöver jag säga mera?

16 jan. 2013
Rubrik Medlem Läst av Postat

Om fittpanik och underbara underliv

Public Service 14261 16/01 08:52

Fittor är intressant

Public Service 1093 09/06 21:42

Re: Fittor är intressant

Anonym användare 826 28/10 04:09

Manligt intresse

Public Service 944 28/10 06:46

Hej Snippan! Pris: 20 kronor

Public Service 897 15/08 11:40

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 17
Web Analytics