Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

En annan sorts kärlek

Anonym användare
15/06 15:14
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Jag har stått och tittat ut genom fönstret och trots att jag inte kan berätta vad jag såg där så vill jag berätta hur det jag såg fick mig att känna.

Jag fylls inifrån och ut till sprickningsgränsen av ömhet, det är som om själva hornhinnorna trycks utåt av trycket från den enorma våg av kärlek som forsar genom min kropp och mitt sinne. Mina ögon tåras och jag känner hur håren i nacken reser sig. Det sker plötsligt och utan förvarning och jag hinner knappt känna att det startar förrän nästan hela jag är fylld och börjar svälla. Det märkliga är att det är njutbart. Att känna att man nästan spricker borde ju annars vara en panikartad känsla, men inte denna. Det är som om jag instinktivt vet att just denna känsla av svindel, just denna känsla av galopperande rus inte ska förorsaka skräck och panik. Den ska njutas. Jag stannar upp och ser på det jag ser och minns de år som gått då denna lilla varelse funnits i mitt liv. Minnena flimrar förbi snabbt som bläddrandet i en kortlek, men allt är klart som vattnet i min vik där jag ser tången på botten flera meter ner, krabbor som gömmer sig under stenar och små räkor som knixar omkring. Jag känner min egen barndom och minns just mina somrar för hundra år sedan.

Hon är jag, jag är hon, men jag älskar henne mer än mig själv.
Rubrik Medlem Läst av Postat

Stora Kärlekstråden

Public Service 1164 12/06 09:38

Sirius

Anonym användare 517 12/06 09:43

En annan sorts kärlek

Anonym användare 675 15/06 15:14

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 18
Web Analytics