Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

En mammas oro

Anonym användare
24/04 17:29
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

är ju egentligen helt naturlig rent evolutionärt, såväl bland människor som bland djur. Tack för upplysningen om att Lunds universitet har världens enda professur i parapsykologi, jag trodde att sådana professurer var vanliga i t.ex. USA, där man ju studerar allt möjligt och omöjligt, men där ser man, kors i taket!

Jag tror personligen att vi alla är lite telepatiska av oss, men tror att kvinnor är det mera än män, just pga att hon ur den evolutionära aspekten "måste" ha en sund oro för och omtanke om sina barn, men idag kallar man det intuition eller magkänsla. Det handlar dock i regel om samma sak. Vi får en oroande känsla av att något inte står rätt till, och vi bör med all respekt ta hänsyn till sådana känslor. Som jag tror är vi människor själsligt sammanlänkade med varandra, men mest av allt med våra barn, våra föräldrar och våra släktingar, då vi delar samma gener och samma blod.

Man kan inte avfärda helt att "riktig" telepati, dvs sådant som går utöver "vanlig" intuition och magkänsla, existerar, med tanke på hur många det finns idag som har mediala förmågor (vissa oseriösa, men en hel del seriösa) och hjälper folk och människor som är synska m.m.

Tyvärr har sådana talanger sin rot i människans själ och är därför inget som klart kan påvisas med vetenskapliga metoder, mer än att man gör undersökningar där man ser om det som den påstådde mediala människan ser och upplever visar sig vara sant.
Rubrik Medlem Läst av Postat

Parapsykologi och föraningar

Anonym användare 931 03/11 12:58

Grupptryck och grymhet

Public Service 492 03/11 23:32

Gemenhet

Anonym användare 420 04/11 00:25

Min teori

Public Service 498 04/11 00:28

Det är frågan

Anonym användare 369 04/11 00:32

Jag vet

Public Service 409 04/11 00:36

Re: Jag vet

Anonym användare 377 04/11 00:45

Re: Parapsykologi och föraningar

Anonym användare 184 27/03 23:18

Föraningar och profetior

Public Service 236 28/03 11:01

En mammas oro

Anonym användare 298 24/04 17:29

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 13
Web Analytics