Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Det vanliga

17/09 20:24
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Det blev en del starköl i början av semestern, var nykter den sista veckan innan jobbet började igen. Visste vad som väntade, jag är ju reserven när den ordinarie har semester. Det var en ganska jobbig vecka, men jag klarade av det igen.

Just nu jobbar jag inte på den avdelningen. Har fått vad som kallas "tennisarmbåge". Jobbade med ont i armbågen i över ett halvår innan jag gick till en sjukgymnast. Det onda som jag väntade på att bara "gå över" försvinner visst inte bara automatiskt. Man får träna med vikter och undvika rörelsen som orsakade skadan. Ska få massage 3 gånger nästa vecka av en sjukgymnast, efter det kanske det blir akupunktur. Får testa det som kan göra armen bättre. Jobbar med ett så kallat "muskelband" några centimeter från armvecket. Kan lyfta ganska tungt utan att det gör ont. Men undviker den vevande rörelsen man gör när man mosar något i en köttkvarn.

Där jag jobbar, företaget krisen glömde... Det går bara bättre och bättre försäljningsmässigt. Trots att vi nu gör mycket fel. Plockar fel artiklar, skickar till fel destination. Många som jobbar här tillhör nu bemmaningsföretag. Många nya som måste läras upp ganska ofta. Medans de gamla inhyrda som lärt sig försvinner.

Företaget kanske borde anställa lite mer "egen" personal.

Efter min semester som varade i 4 veckor. Möttes jag av många nya människor. Alla kanske inte är tillbaka från semestern. Många var nya.

"Och vi som tjatade på felen de gjorde" Det spelar ingen roll nu om hur mycket du försökte rätta dem. De är borta nu.

Tjata igen...

Efter min semester har jag max druckit ett 6-pack 3,5 öl en fredag. Vaknade upp i dag en lördag.

I dag dricker jag 2 st 6-pack 3,5 öl.

Musik

För att slippa reklam när jag tittar på You-Tube använder jag programmet Adblock.

Soundalikes

Originalet? Timbaland - Scream ft. Keri Hilson, Nicole Scherzinger. [www.youtube.com]

Lånat lite? Laleh - Bara få va mig själv [www.youtube.com]

Timbaland/Nelly Furtado - Say It Right [www.youtube.com]

Kent - Om du visste vad du ville [www.youtube.com]

Var nykter i går. När jag inte jobbar. Har jag visst ingen aning om vad jag borde göra. Så jag började dricka.

I did it my way som Frank Sinatra.

My way gör ont för mig. Har inget annat val.
Rubrik Medlem Läst av Postat

Det vanliga

p3ter 347 17/09 20:24

Starköl och tennisarmbåge

Public Service 233 18/09 11:24

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 28
Web Analytics