Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Androgyna Erika Linder och Andrej Pejic

28/02 20:44
Androgyna Erika Linder är just nu en av Sveriges mest synliga modeller, men hon har ändå arbetet mest i Los Angeles eller London, både som dam- och herrmodell. I Paris blev hon fotograferad som en ung Leonardo DiCaprio. Men hon försöker hålla en balans och bli fotograferad lika ofta som man som kvinna.

– Fast det är alltid herrplåtningen som sticker ut mest och det kommer den nog alltid göra. När jag började som modell ville de ändra min stil lite. Liksom, att jag skulle ha mer högklackat på mig och sminka mig oftare. Jag har alltid känt att det har jag ingenting att vinna på, utan jag vill vara mig själv och fungerar inte det så fungerar det inte. Jag avskyr normer och sådant och jag har alltid försökt vara mig själv, säger Erika.

Många har nog redan sett henne i Katy Perrys musikvideo för ”Unconditionally”. Annars kommer nog få att missa henne under våren i den nya JC-kampanjen där hon på en del bilder står sida vid sida med sig själv som kvinna och man.

Erika har även fotat sig tillsammans med Andrej Pejic som i Paris i januari 2011 gick både visningar för Marc Jacobs herrkollektion och Jean-Paul Gaultiers damkollektion, där han avslutade showen i en brudklänning, hehe.

Rubrik Medlem Läst av Postat

Androgyna Erika Linder och Andrej Pejic

Public Service 3989 28/02 20:44

Andrej Pejic har bytt kön

Public Service 842 28/07 15:12

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 31
Web Analytics