Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Robin Williams död

12/08 11:41
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Skådepelaren och komikern Robin Williams avled i sitt hem i Kalifornien i ett förmodat självmord, 63 år gammal. Han upptäcktes av sin personlige assistant med ett bälte runt sin hals, hängande något över golvet.

Alla har nog ett minne av eller en sorts relation till Robin Willams. Alla mina är positiva. Han fick fyra Oscarnomineringar, och vann en statyett för bästa biroll i Good Will Hunting 1997. Han fick också två Emmys, fyra Golden Globe och fem Grammys. Jag minns själv Mork & Mindy, Garp och hans värld, Good Morning Vietnam, Döda poeters sällskap, Mrs Doubtfire, Uppvaknanden och många fler fantastiska filmer – och ser fram emot den inspelade men ännu inte släppta ”Night at the museum: Secret of the Tomb”. Premiären är planerad till december. Den ska jag se!

Jag frågar mig - finns ett samband mellan psykisk sjukdom och missbruk? Robin Williams hade under många år lidit av såväl djupa depressioner som missbruk av kokain och alkohol. Efter tjugo nyktra år fick han nyligen återfall.

– Man står vid en avgrund och tittar ned och det är den där rösten, och det är en liten, låg röst som säger: ”Hoppa”. Det är samma röst som säger: ”Bara en…”, sade Robin Williams i en intervju 2006, samma år som han än en gång sökte hjälp för sitt missbruk.

Programledaren och författaren Pat O’Brian kommenterade hans död med orden:

– Den enda han inte fick att skratta var Robin Williams.

Rubrik Medlem Läst av Postat

Robin Williams död

Public Service 1107 12/08 11:41

Re: Robin Williams död

Anonym användare 413 12/08 12:58

Minnet av Robin Williams

Public Service 606 12/08 13:04

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 35
Web Analytics