Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Torra eller dåliga vitsar..

Anonym användare
24/04 18:10
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Alla har vi väl i minnet några rikrigt torra vitsar som vi hört under livets gång. Antingen då man skrattade tillgjort av ren hövlighet eller lät bli att skratta. Ofta berättade av äldre människor som alltid har ett lager "torra skämt på burk", som de berättar i diverse festliga sammanhang.

Har ett par torrisar som jag aldrig riktigt fattat det roliga i.

T.ex.

- Vem var den där damen jag såg dig ute med igår?
- Det var ingen dam, det var min fru.

Har det verkligen funnits folk som på allvar skrattat åt detta antiklimax-skämt?

eller jägaren som under sin jakt inte lyckats skjuta något villebråd, men sa att "'det är ändå såsen som är godast".

Klart man fattar att det menas att det inte går att göra riktig sås utan köttsky, men idag när såser säljs i förpackningar är det ju knappast relevant. Men vad är det man egentligen skrattar åt?

eller

Vad sa han som just skulle hängas? - Jag tycker inte om snarlika situationer, HAHAHA!

Vi hade dock en lärare i grundskolan som verkligen kunde dra torra skämt så att vi faktiskt skrattade. Det var en kombination av sättet han sa det på och att man skrattade just för att de var så dåliga.. grejen är nog att de måste sägas av "rätt person" för att bli bra.
Rubrik Medlem Läst av Postat

Torra eller dåliga vitsar..

Anonym användare 610 24/04 18:10

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 25
Web Analytics