Välkommen! Logga in Bli medlem

avancerad

Galna Erdogan-citat 2014

27/09 14:40
0 votes were received.
All visitors can vote.
Rate this post:

Turkiets islamistiske och machiavelliske president Tayyip Erdogan tvekar inte att slå till mot sina fiender med stridsflyg eller dräpande kommentarer, de senare oftast både sexistiska och lögnaktiga. På så sätt lyckas han splittra och härska; hälften av turkarna avgudar honom, och resten hatar honom.

Med tanke på Turkiets viktiga strategiska läge och presidentens stora makt, kan världen inte ignorera hans absurditeter om feminism, brittiska gruvkatastrofer och "robot lobbygrupper." Man undrar vad som komma skall.

Njut av några av Erdogans största hits 2014:

24 februari 2014 – Robotlobbyn är ute efter mig
– "Robotlobbyn på sociala medier slår mot oss med tweets. De programmerar robotarna att öka antalet tweets."
Detta är ett av Erdogans försök att skylla Turkiets problem på olika mystiska "lobbygrupper". Det finns en "räntelobby" som kan vara en omskrivning för judar, en "kaoslobby" som falskeligen anklagar honom för korruption, och en "blodlobby" som väl syftar på kurderna. Några av hans anhängare, som vill öka censuren av internet, anklagar en "porrlobby" för att rikta sig mot Turkiet. Samtidigt är det höjden av ironi, eftersom Erdogan förbjöd sin egen Twitterarmé 2014.

20 Mars 2014 – Se mig förinta Twitter med mina magiska krafter!
– "Vi ska utrota Twitter. Jag struntar i det internationella samfundet. Alla ska få se kraften i den turkiska republiken."
Bara några timmar efter detta uttalande, blockerade Erdogan Twitter. Det är så det fungerar i Turkiet.

14 maj 2014 – Om brittiska 1800-tals katastrofer
– "Jag tittade lite på brittisk historia. 204 personer dog där efter att en gruva hade kollapsat år 1838. År 1866 dog 361 gruvarbetare i Storbritannien. I en explosion år 1894 dog 290 personer där. ... Detta är vanliga händelser."
Erdogans tal om britternas plågor i Dickens tidevarv kom efter att 301 turkiska gruvarbetare dött i en gruvolycka i staden Soma, i västra Turkiet, på grund av bristande säkerhetsåtgärder. Att Erdogan refererat till säkerheten i 1800-talets brittiska industri har fått vissa kritiker att undra om Turkiets allsmäktige president är i otakt med verkligheten. När Erdogan besökte staden Soma, då buade åhörarna, vilket fick honom att skrika: "Ni får en örfil om ni buar åt er statsminister [som han var vid den tiden]." En av hans rådgivare fotograferades när han sparkar en sörjande. Rådgivaren fick behålla sitt jobb.

16 november 2014 – Muslimer upptäckte Amerika:
– "Det påstås att den amerikanska kontinenten upptäcktes av Columbus år 1492. I själva verket nådde muslimska sjömän den amerikanska kontinenten år 1178, 314 år före Columbus. I sina memoarer nämner Christopher Columbus att det finns en moské på toppen av en kulle på Kubas kust."
En av Erdogans ministrar påstod därefter att det var en muslim som först upptäckte att jorden var rund.

24 november 2014 – Farväl till NATO!
– "Utlänningar älskar olja, guld, diamanter och billig arbetskraft i den islamiska världen. De gillar konflikter, slagsmål och gräl i Mellanöstern. Tro mig, de gillar oss inte. De ser ut som vänner, men vill döda oss; de gillar att se våra barn dö."
I Erdogans värld utnyttjar västmakterna Mellanöstern. Därför måste den islamiska världen förenas. Alla problem i regionen beror på civilisationernas apokalyptiska kamp.

27 november 2014 – Ni kvinnor ser inte på moderskapet som jag gör
– "Du kan inte låta kvinnor och män leva på lika villkor. Det är mot naturen. Kvinnor skapades annorlunda. Deras natur är annorlunda. Vår religion (islam) har en ståndpunkt för kvinnor - Moderskapet. Vissa människor förstår detta, medan andra inte kan. Du kan inte förklara detta för feminister, eftersom de inte accepterar begreppet moderskap."
Erdogan sade detta i ett tal till turkiska kvinnor. Dagen därpå demonstrerade kvinnorättsorganisationerna på gatorna.

22 december 2014 – Födelsekontroll dödar Turkiet
– "Ett eller två [barn] är inte tillräckligt. För att göra vår nation starkare, behöver vi en yngre och mer dynamisk befolkningen. Landets förrädare har engagerat sig för födelsekontroll i flera år i ett försök att torka upp vår generation." Erdogan påstående att p-piller och kondomer manar till uppvigling gjordes i ett bröllopstal. Tidigare har han kallat abort "mord", och fördömt kejsarsnitt såsom en konspiration mot turkisk fertilitet.

Stackars Turkiet

[voc.tv]
Rubrik Medlem Läst av Postat

Galna Erdogan-citat 2014

Public Service 1150 27/09 14:40

Beklagar men endast registrerade användare får skriva inlägg på detta forum.

Klicka här för att logga in

Användare Online

Gäster: 8
Web Analytics